טיול לנחל השופט שבצפון

נחל השופט הוא המפלים היפים בישראל.

נחל השופט הוא המקום הפופולרי ביותר בישראל ורבים מבקרים בו מדי שנה.

הוא ממוקם בסמוך לעיר קרית שמונה, במרחק של קילומטרים ספורים מהכנרת. מקור המים העיקרי של נחל השופט מגיע מבריכת ספיגה קטנה במדרון סלעי מעל המפלים.

ניתן לראות את המפלים עצמם מכביש 90 והוא משמש גם כדוגמה חשובה לאופן שבו מינרלים שונים מגיבים כאשר הם באים במגע זה עם זה בטבע.

נחל השופט הוא מפל בעמק החולה במורדות החרמון בישראל. זהו אחד המפלים הפופולריים בישראל בשל מיקומו ויופיו.

עם הופעתו בראשית האביב, נחל השופט מסמן את חזרת החיים לנוף ונחשב לאות לידה מחדש.

נחל השופט הוא נחל העובר בחלק גדול מאזור הנגב. זה גם הארוך בישראל ואחד הגדולים בעולם.

נחל השופט הוא נחל העובר בחלק גדול מאזור הנגב. זה גם הארוך בישראל ואחד הגדולים בעולם.

אפשר לשחות, לדוג, לשייט בקאנו ולשוט בנחל השופט בחודשים קרירים יותר שבהם הוא קופא ליותר מכמה ימים בכל פעם. בחודשים החמים יותר, חלקים של נחל השופט יבשים, אך עדיין יש הרבה בריכות ומפלים שאפשר לחקור מהיבשה או בסירה.

נחל השופט הוא בריכה יפה ומבודדת השוכנת בהרי יהודה מצפון לירושלים הנחשבת לאחד מארבעת נהרות גן העדן.

נחל השופט הוא בריכה ציורית השוכנת בהרי יהודה מצפון לירושלים. המים זורמים מהמעיין ואל בריכה הניזונה לנחל. המעיין נחשב לאחד מארבעת נהרות גן העדן אשר נקראים כך: פישון, גיחון, חידקל ופרת.

קשה לי לדמיין איך היו נראים החיים בלי הפלא הטבעי הזה. זה היה שם כל חיי, ואהבתי לראות את זה משתנה עם העונות.

הבריכה היפה הזו מכונה נחל השופט שפירושו בערבית "מעיין הנחש". הוא נמצא בהרי יהודה מצפון לירושלים ליד מעיין וניזון ביובל של נהר הירדן. בריכה זו היא אחד מארבעה נהרות המוזכרים בכתבי הקודש היהודיים, הנוצרים והאסלאמיים, אשר מאמינים שהם מקורות חיים מעבר למוות.

נחל השופט הוא אחד הפסטיבלים היהודיים הפופולריים ביותר. זהו יום קדוש שחל בלוח השנה העברי בין פסח לשבועות, הוא נחגג בארץ ובעולם על ידי יהודים.

נחל השופט משמש כאנדרטת זיכרון ליהודים שמתו במצרים במהלך יציאת עבדות לחירות. התאריך נקבע לפני למעלה מ-3,500 שנה על ידי משה רבנו כאשר ראה את אלוהים יורד מהר סיני באצבע מורמת ויוצר קו אדום – נחל השופט.

נחל השופט הוא מסלול טיול המוביל מהכניסה הצפונית של בקעת הערבה לעין גדי. השביל נמצא כמעט כולו מעל פני הקרקע והגישה אליו נוחה.

המסלולים בעמק הערבה מציעים חוויות טיול שונות, כמו צפייה במפלים, מעיינות ובריכות טבעיות בסביבה מדברית נידחת.

הר סיני הוא הר עתיק המוזכר בטקסטים מצריים, רומיים וערבים. הר גולנוס (הדרך שבה תורגם הר סיני במקור) הוחלף מאוחר יותר בשם המקבילה הערבית הנוכחית שלו, רכס ג'בל אל-נור.

נחל השופט (פנים לבנים) הוא הר בצפון רמת הגולן. זוהי פסגה ייחודית היושבת על גבי רמה מוקפת טרסות, שדות וחורשות.

נחל השופט קיים עוד מימי קדם ומאז הוא נחשב לאחד המקומות המשמעותיים בישראל. הפעם הראשונה ששם זה הוזכר בכתב היא מהתנ"ך, שם מסופר כי משה שהה שם שלושה ימים במהלך מסע יציאתו ממצרים לכנען, לפני שהגיע להר סיני.

ההר הוזכר גם מחוץ לישראל על ידי מקורות רומיים, המכנים אותו "גולנוס". השם נחל השופט הוחלף בהדרגה במקבילו הערבי, "ג'בל אל ג'אמה".

נחל השופט הוא מפל בראש הקניון בצפון הארץ. גובהו של נחל השופט 3,720 מטר ורוחבו 75 מטר. הוא מוקף בעצים ירוקים ושיחים המושקים במים קרירים דרך נהר תת קרקעי. הנחל מתחיל בבסיס המפלים והוא נמשך כ-6 קילומטרים עד שהוא מגיע לחוף עין גדי.

נחל השופט הוא הנחל השלישי בגודלו בישראל. זה מתחיל במדבר הערבה, שבו יש ריכוז גבוה של אגמים צחיחים ומלוחים.

הנחל השלישי בגודלו בישראל נקרא נחל השופט, או "השתלה". הנהר זורם במדבר הערבה, שיש בו שפע של אגמים שרובם מלוחים וצחיחים.

נחל השופט מתרגם ל"נחל גרפט". המילה שתל מגיעה מהמילה הלטינית gradus, שמשמעותה מדרגה או מדרגות. באירופה בימי הביניים, זה התייחס לגרם מדרגות שנבנה מעל מים או מכשולים אחרים.

נחל השופט הוא ההר היפה בישראל, השוכן באזור הרי יהודה. זהו יעד תיירותי פופולרי עם מסלולי הליכה, אתרי קמפינג ומקומות לינה.

נחל השופט ממוקם במדרון הדרומי של החרמון וגובהו 2,636 מטר.

נחל השופט ממוקם בהרי הצפון ומהווה את פסגת ההר הגבוה ביותר בגליל התחתון. היא גם אחת מאתרי התיירות היפים ביותר בישראל.

למידע נוסף ומעבר לאתר לחץ כאן.

יצירת קשר מהירה